Thursday, June 7, 2012

Dari jendela Transnasional~

Alhamdulillah~Allah rezekikan kembali menapak di medan amal~kembali selepas pulang ke kampung, tempat menetapnya buah hatiku~Teluk Intan.

Tadi, ada satu ibrah yang tertancap ke minda.

Duduk di seat yang betul2 atas tayar, benar2 menggarap harap hanya pada Yang Esa.
Sangat. Terlantun2 syahadah, bimbang2 mati dengan berpusara di lebuhraya.

Moga2 nafas terakhirku nanti, di medan amal.

Dalam harap itu ada satu lagi kegusaran~entah kenapa begitu kuat naluriku hari ini, wallahu'alam.

Bersebelahan seat dengan seorang lelaki (aku ambil single seat tapi sebelah tu lelaki), yang mana aku kenal~sangat femes~

Membuatkan aku keras macam patung~tapi..alhamdulillah, aku belajar mengenal diri. Seorang nabilah tidaklah terlalu lemah, sulbahnya agak ampuh~agak ampuh. Alhamdulillah.

Tapi, ia, dengan niat yang diluruskan pun~aku masih kekal janggal, moga2 ia adalah akhlak~

Tidak betah tidur, kerana segan dan sebal (sakit sebab melompat2), tidak betah berpelakuan kasar kerana masih prohibition di bawah akta tatasusila kementerian nabilah. Tidak betah bermonolog kerana bimbang terluah~aduh~apalah yang dibuatnya di sebelahku?

Tetiba, terfikir, mengapa sedemikian, sedangkan aku telah biasa.

Diperhatikan, dihampiri, diingatkan, ditegur, malah dicintai, lebih2 lagi.

Oleh Dia.

Yang Maha.

Mengapa cerlus? Hikmahmu luntur ye nabilah?

Lalu, aku tersenyum pada jendela kenderaan yang diluarnya akasia berkejar2an. Awan berjalan, sedang litar bitumen seperti berlari.

Aku mendapat hikmah lagi rupanya.

Alhamdulillah terima kasih Kekasih.

Hadiahmu indah nian. Banyak tak terhitung, hanya bisa dijemput dengan senyum, dihargai dengan syukur.

Terima kasih, saudara. Kerana hadir menjadi pemain, dalam usaha aku memperoleh hikmah ini.

Oh~memakan rendang juga red velvet titipan bonda. Jazakillahu kheir jiddan2 bonda~

Pingu Cool

No comments: