Wednesday, October 17, 2012

Bermata kaca.

Qurratun Qalbi,

Semalam ada mata yang berkaca.
kaca itu lalu berlari menuruni pipi,
pedih ya?

Lalu aku bertanya:
Terlukakah Qurratun Qalbi?

Dalam keadaan bersahaja,
Aku lemparkan penyapu kaca.

Qurratun Qalbi mengambilnya,
Tapi tetap, kekal jua ia menangis.

Aku tahu,
Qurratun Qalbi merasa berat,
Pengamanahan yang Qurratun Qalbi rasa becus ditangannya.

Hakikatnya,
Maaf Qurratun Qalbi nyata salah.

Kerana ia tidak berdiri sendiri apatah lagi sendirian.

Aku ini di sini, bersamamu Qurratun Qalbi,
Mengembleng tangan, kaki, otak, minda dan hati...

Qurratun Qalbi,
Mungkin berasa berat dek pertanggungjawaban.

Secara jelas,
Aku rasa sakit melihat,
Kaca yang menoreh pipi si Qurratun Qalbi itu.
Betapa lembut jiwa pemimpin yang memikirkan pimpinannya.

Semalam aku berfikir,
Qurratun Qalbi belum sendiri.

Kerana,
nyatanya, hari ini Allah memanggil kita bersama,
berdiri menemuiNya.

Qurratun Qalbi nyata tidak sendiri.

Pingu Cool

No comments: