Thursday, February 21, 2013

Pingu dah tak kool.

Hari ini aku banyak tidur.

Banyak sangat tidur.

Entah, tak efisien langsung.

Tambah duduk rumah ni memang tak keluar mana-mana selepas majlis hari tu.

Bosan jangan cakaplah. Nak beli sikat pun tak boleh keluar.

Boring. Boring.

Tapi for the time being, biarlah camni. Lebih selesa berbanding pulang ke alam realiti, kuang3.

Embun di pagi buta,
menebarkan bau basah,
Detik demi detikku hitung,
Inikah saat untukku pergi.

Oh Tuhan ku cinta dia,
Berikanlah aku hidup,
Takkanku sakiti dia,
Hukum aku bila terjadi.

Aku tak mudah untuk jatuh cinta,
Aku tak mudah mengataku cinta,
Aku t ak mudah mengatakan ku jatuh cinta.....

Senandungku hanya untuk cinta,
Tirakatku hanya untuk Engkau,
Tiada dusta sumpah ku setia sampaiku menutup mata.

Huu...selama hampir seminggu ini aku duduk diam2, tiba-tiba jadi ribut. Kat Penang tak tahu apa jadi, baru semalam kepoh perihal aku taknak balik, haha.

Aku taknak balik lagi.Aku tak tahu dah nak buat apa kat sana.

Ibu suruh minta jadi GSTT kat sekolah beliau memandangkan ada ibu didik yang hampir bersalin.

Dan nyah suruh jadik share partner untuk perusahaan burger bakar cheese meleleh dia tuh.

Kat penang pulak, ainina shah berdegil minta akaun number. M pulak nak bagi pinjaman segala. Siap carikan kerja nih.

Dan aku pening kepala.

Hanya boleh menunduk bila tengah lunch. Nyah masak sedap, ikan keli goreng berlado. Ingat nak tambah tapi seleraku bantut.

Ayah tanya macam2.

Aku nak duduk rumah je. Duduk rumah je. Aku nak rehat. Kenapa kena tanya suatu benda yang aku taknak jawab, aku taknak fikir?!

Aku sangat sedih. Duduk kat penang aku tak sempat nak fikir. Dalam takde kerja diri tetap kena bekerja. Aku penat. Bila nak rehat kat rumah, huru-hara pula kat penang sana. Aku bukan orang penting, tapi kalau sebab aku orang lain susah, memang aku tak rela.

Bila duduk kat rumah pulak, asyik kena tanya2. Ya aku tahu aku sulung, jadi role model, adik2 masalah aku kena cater segala, buang masa dan sebagainya, biarlah! Tak boleh ke bagi senggang masa, untuk aku menjadi aku?

Kalau aku buang masa pun, masa aku bukan masa orang lain!

Kenapa ye aku hidup, ya Allah?

Sedihnya.

Sangat minta maaf dengan ayah sebab kayong takmampu nak respons yang baik2 selain tunduk dan makan.

Memakan nasi bersama kangkung dengan suapan yang besar2 itu umpama menelan gumpalan pasir, ayah tahu?

Fahamlah, bahawa saya ni manusia.

Tak tahu nak pergi ke mana.

Sangat rindu masjid besi. Rasa nak lepak kat belakang tabir batu berdekatan kolam masjid.

But still, langkahku terbatas.

There are so many things to be think of.

Baru2 ni semua yang berjumpa aku semua gaya2 nak carikan jodoh segala.

Kalau tak susahkan hidup orang tak boleh ke?

Janganlah cakap depan2 macam tu gaya aku desperate sangat!

Gila betul. Tak payah poyo-poyo nak kenenkan aku dengan sapa, berbohong, penipu semua tu!

Kenapalah wujud orang2 camtu kat dunia nih?

Pastu ada jugak yang penyibuk as if dia sangat berautoriti dalam bertanyakan masalah aku all of sudden. Kau ingat kau sapa? Ha, ni yang aku rasa nak marah ni.

Baru nak baiklah konon. Ah, persetankan semua tu.

Biarlah aku hidup dengan diri aku sendiri. Korang semua pergi jauh. Korang tak membantu.

Pingu dah tak Cool

No comments: