Thursday, April 11, 2013

Setelah ku dipaling-RAST

Hampir aku hanyut kerana rindu,
Pada harta yang pasti reput 
Dan lenyap di sini..
Hampir aku lupa pada Yang Kekal
Kejahilan menyelubungi jiwaku.

Sekelip matanya hilang semua
Yang hanya ku pandang
Yang hanya milikMU

Yang hanya ku idam
Di dalam pandanganMu
Bersama mereka terdahulu.

Sungguh aku cari cahaya itu,
Untuk menyuluh kelam ini
Setelah ku dipaling
Sungguh aku hina menagih secebis
KeampunanMu setelah aku malu.

Sekelip matanya hilang semua
Yang hanya ku pandang
Yang hanya millikMu.

Yang hanya ku pinta,
Harapan keampunan
Hati ini telah kulukai.

Sebaiknya manusia Kau ciptakan
Hinanya kerana diri sendiri
Sedegup jantung terleka
Dibuai arus dunia
Selangkah kau menghampiri kehancuran..

Yang hanya ku idam,
Hadir di pandanganMu,
Bersama mereka terdahulu..

Yang hanya ku pinta,
Harapan keampunan,
Hati ini telah kulukai...

Sungguh aku cari
Cahaya itu..
Untuk menyuluh..
Setelah ku dipaling..

Allahu akbar.

Dah hampir seminggu dia takde kat sini. Haha. Sedih woo.

Semua orang menantikan dia kembali untuk kembali menjadi diri sendiri.


Pingu Cool

No comments: