Saturday, October 3, 2009

Aku adalah persangkaan hambaKu terhadapKu


Bismillahirrahmanirrahim... Madah dari hadits qudsi ni selalu mematangkan tahapan dan cara pemikiran.. Alhamdulillah setakat ini, tidak pernah terlupa kerana sering akan ada yang mengingatkan..."Ukhti sabar, hujungnya belum sampai, jangan berprasangka.." terlampau kerap klausa tncap dlm fikiran hingga kadang2 ana terus tertanamnya dalam roh... Sungguh..setiap apa yang kita harapkan, itulah yang akan terjadi.. kan? TAmbahan lagi, KekasihKu telah pun memujuk melalui surat cintanya, "....Allah mengehendaki kemudahan bagimu dan tidak mengehendaki kesukaran bagimu.."(2:185). Ayat ni ada dalam terjemahan semuka dengan kewajipan berpuasa ayat 183 2 kalau ukhti fillah perasan.. Bagus betul love letter ni kan, semua kat dalam'nya' boleh dimanfaatkan... "..Aku perkenankan doa orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaKu.."


Masyaallah.. Ukhti, ana ada seorang sahabat, dulu pernah sekelas.. Waktu zaman muda-muda 2 tahun pernah duduk belakang seat dia.. Sahabat ni bukannya spesial ibarat pengarang jantung hati ke apa, bukan gak evil, ibarat bila nampak rasa nak cabut kulit muka.. tapi istemewa+unik sebab dia turut berada dalam linkungan sahabat yang dekat dengan hati.. Sekarang semua dah besar2..Ana selalu tengaok blog dia untuk ambil pengajaran, sebab ana percaya setelah masing-masing turut mencari Mardhotillah, dia lebih baik berbanding ana..

Hakikatnya, ana mungkin tak sebaik dia, tetapi, ana juga tahu, dengan berfikiran begitu, tanggungjawab tetap tak luruh dari pundak bahu.. Jadi izinkan ana terus berbicara ya ukhti?


Serius, mata memang rasa tengang, bahu rasa berat sebelah, pinggan sakitnya Ya Allah tapi ana tahu semua ni berbayar.. ana dapat kekuatan dari kesakitan ni, bukan kekuatan fizikal, tapi jasmaniah.. Mohon ukhti yang di sekitar ana terus mendorong ana ke arah yang lebih baik menuju Mardhotillah.

Buat ukhti Shaza yang an kasihi.. lamanya tak denagr berita...

Buat ukhti suaidah.. arau nagn penang xdelah jauh, tapi knapa tak berjumpa?

Ukhti Liyana, terima kasih.

Assalamualaikum.. jazakillah..

No comments: