Friday, October 2, 2009

Ana rasa univ dalam taman ni perlu di improve..

Hm...2 bila hati yang kurang bersyukur berbicara.. Jadi ia perlu dibimbing. Siapa yang berdaulat untuk membimbingnya? Hm..diri sendiri... Jadi, wahai hati yang tenang kembalilah kepada kesyukuran pada Yang Satu... Afwan kasiro...sohabat,sohibati, siddiqi,sodikoti...
Assalamualaikum..kaifa hal? kaifa hal? Kaifa halukum wa imanukum.. Harapannya kullu bikhoir.. Jadi dalam melalui syawal ni.. cuba tadabbur bentar..kualiti syawal ni sama atau menurun ya sohibati.. MasyaAllah Allah, masih memberi peluang pada kita untuk membetulkan amalan, tak banyak, sedikit, tak lebih, jangan kurang... InsyaAllah..Kenapa kita perlu berusaha sedaya upaya di dunia untuk membetulkan diri buat akhirat...? "Dan kalau Allah menghukum manusia kerana kezalimannya, niscaya tidak akan ada yang ditinggalkan-Nya(di bumi) dari makhluk yang melata sekalipun,tetapi Allah menangguhkan mereka sampai waktu yang sudah ditentukan. Maka apabila ajalnya tiba, mereka tidak dapat meminta penundaan atau percepatan sesaat pun.(16:61)"
Jadi ya ukhti, betapa zalimnya kita ni, alahai...sehingga tidak wajar sekalipun tinggal di bumi ni, tapi Yang Maha Pemurah Yang Maha Mengasihani...betapa beruntungnya kita di beri penangguhan oleh-Nya.. Penangguhan itu untuk apa? bagi kita koreksi diri dan tambahi apa yang kurang..(lepas spm bahasa Melayu ana tunggang langgang :p) okeh, ana asif jiddan ya ukhti, tutor dah bersedia untuk memulakan pengajaran.. Buat ukhti uhibbuki fillah, Hm,tepuk dada, tanya elemen yang duduk kat situ ye?..Fikir2kan dan selamat beramal.. :-)
Salam sayang berseri senyuman semanis madu buat ukhti yang ana kasihi..
Assalamualaikum..

No comments: