Thursday, January 17, 2013

Betapa.

Okeh hari ini random thoughts je yang beta nak keluarkan~haha akan berkisar banyak hal~mungkin ya, mungkin tidak~kitatengok macam mana~

Kita mulakan satu-satu~

Pertama, takyah~takyah pertama, kalau kira nanti terbantut pulak idea.

OK.

Haritu terfikir, terfikir sesuatu hari Isnin.

Time tu depan cermin terfikir just terfikir~

Aku memang camni~suka berfikir~apatah lagi depan cermin~kalau jumpa cermin, macam2 intuitive thoughts akan keluar.

Atau mungkin memang, cermin tu booster minda?

Uhurm~fokus-fokus.

Aku terfikir suatu perbualan, bunyinya begini.

M: Ukhti, anti kena kuruskan badan anti ni. Nanti ikhwah taknak...[random]
Me: Oh ye ke? Takpelah gitau kat ikhwah tu kalau dia tak kaya ana pun taknak.
M:.....
Me: Bukan sekadar ikhwah je boleh memilih ye? Adik ana mak ana ambil 12K. So how? Tell them, no money, no talk. Lagipun kalau takde duit macam mana ana nak pergi London Weight Management?

Kuang3. Ok dah, that's all.

Situasi lain pulak.

Ukhti A: menguis-nguis pasir melukis bentuk daun dan ditengah-tengahnya tertulis ISMA.
Aku: Oh ok gak tu~daun~aman je~
Ukhti A: Haah~
Aku: Apa kata kalau kita guna terumbu karang? Cantik gak~
Akhti A: Ok gak tu~terumbu karang~huuuuu~macam mana nak susun?
Aku: Takpun macam ni ukhti kita buat bulat pastu separuh bulatan atas tu langit separuh lagi bumi~
Ukhti A: Hurm, ramai yang guna logo bumi bulat tu~syumuliatul Islam mungkin~semua orang faham~tapi kalau terumbu karang macam mana?
Aku: Terumbu karang tu bertindak sebagai pemecah ombak~kalau takde terumbu karang 'tsunami' lah~kalau takde ISMA.....
Both: Hehehehe~
Aku: Apa kata kalau kita buat lambang matahari ukhti?
Ukhti A: Matahari? Ok gak tu~bersinar~
Aku: Hanya gerhana bukan hilangnya matahari. Tak kisahlah jadiklah apapun, ahli ISMA steady je~huhuhu~
Ukhti A: Nanti orang ingat ahli ISMA sembah matahari pulak~
Aku: Ana tak tahu pulak yang PAS tu parti sembah BULAN.
Both: Hahaha~



Pingu Cool

No comments: