Tuesday, June 4, 2013

Yang jahat itu aku.

Okeh. Sekarang dah sejuk sikit~so harapnya ok-ok je.

Entri kali ini pelik sikit in which aku akan mengahbiskan masa kehidupan aku yang terhad ini, bersama merisikokan murka Allah ke atas aku dan aku akan buat sesuatu yang sangat tak berpekdah dan langsung tak bermanfaat pun bagi aku.

Ye, aku akan bercakap tentang orang lain. Tentang orang lain.

Kau tahu tak, dalam blog yang aku sayang ni aku akan cakap pasai orang lain? Bazir tak bazir?

Ah..sudahlah. No turning back. AKu dah lama niat ni~ So harini benda jahat ini terlaksana!

Hahaha! Puas~ (rasa evil gila, ah persetankan rasa bersalah tu nab~hahaha!)

Ok nak dijadikan cerita ekceli aku tengah bercuti dalam kepanasan kat rumah ni. Rasa sangat panas. Dalam dan luar.

Ok sejak balik cuti kali lepas lagi aku dah start panas2 ni. Yelah mana taknya, jejak tanah je dah kena sua pikir pasai dia. Sebal sungguhlah.

Balik cuti kali ni lama sikit kat umah. Aku selami sikit apa perasaan adik2 aku. Tapi aku lebih sikitlah sebab ego aku ni kental sikit aci tak lut lah setakat jeling-jeling tak puas hati atau pertanyaan-pertanyaan ala-ala nak menyalahkan aku, memang aku sangkal sampai sentaplah kan? Dapat..

Sebal,lalalala,,sebal..

Nak start katne eh? Ish tak boleh melebih sangat, kalau masuk ghibah ni naya nak hadap neraka Allah. Daging dia pun bukan lazat nak kasi part paling busuk lagilah aku tak hadap.

So aku citer perasaan aku dah lah. Pasai dia.. Wuihh..tetiba panas balik~

Ok citernya camni. Sumpah aku tak kisah bila parents aku ala-ala menvetokan diri sebagai pakcik dan makcik yang bertanggungjawab dan baik hati gi jemput dia kat Johor sana tu. Ala-ala first time juga jejak sana~kira ok lah~

Pun aku lagi-lagilah tak kisah kalau sekadar nak jadi guardian sampai budak tu menikah, in which kalau ikut natural conversation at first haritu patutnya skang dah langsung. No hal.

Yang jadik tak bestnye, aku yang balik ini ala-ala nak sambut sepupu menikah jadi betambah sebal bila benda tak jadi due to objections from pakcik makcik aku yang konon sangat berwibawa tapi aritu tak rasa terpanggil pulak nak gi johor amik dia. Mak aku jugak yang bersusah payah, ini apa kes ni?

Jadi masalah pula bila minah tu buat rumah aku jadi negeri dia skang ni. Siap nak cari kerja lagi, lama lah tu nak duk sini. Memang lah aku sebal je rasa~

Dapat pula boleh pulak dia buka cerita pergi sana~pergi sini sepanjang aku takde~memanglah aku rasa nak terbalik meja~ aku lempang kang mulut tu bisu japgi~ Sia-sia je lahir ada mulut kang~

Memang lah~


Aku ok weh, kalau ko menumpang tu buat cara menumpang~ sopan sikit~

Aku ni bukan tak pernah menumpang kat rumah orang~waktu akau kat rumah family kak sa kat ganu dulu~dua bulan walaupun aku mai time weekends je tapi dua bulan juga~depa kenal aku dua bulan juga~

Tapi pepandailah bawa diri~wallaweh~

Jaga aurat~jaga peri~ni tak buat aku rasa nak pelempang je~

Dan lagi satu, aku kalau tak minat, maknanya memang tak minat~so tak payah nak pancing aku cakap dengan ko~tolonglah jangan nyendeng ngan aku~aku tak suka weh~kira bagus aku diam dari aku layan ko tahu? Kang nangis, bising lak ibu aku~

Skang ni, aku tengah menyebalkan diri~gila rasa sedih~sampai hati~

Walaupun aku tahu yang ibu and ayah sedaya upaya tamau anak2 dia rasa terganggu bila minah tu duk skali tapi aku tak suka~

ya Allah, settlelah cepat urusan budak ni~aku tanak dia ada kat sini~

Nak cakap dengan family pun takleh~buzy body~

Gi mana-mana, mana pernah nak tinggal~

Naseb baik pakai avanza, ni wahid tak balik lagi~kalau time wahid balik japgi dia tak berambus lagi dari sini memang aku merempan suruh ibu nikahkan dia~tak dia, aku nikah, tengoklah~

Faham tak? Gi memana je, tak pernah kata tanak~ yang ibu pun tak pernah fail ngajak~naik minyaklah orang tu~ macam hape ntah~

Poyo weh~poyo~

Yang paling buat aku sebal, bila aku sebok sembang dengan ibu dengan ayah, dia pun sibuk nak nyampukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk~




WEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!

Boleh bla tak?

Aku balik skali skala nak jumpa family aku tahu tak? Bukan nak dengar kau nyampuk?

Pleaselah jangan menebeng depan aku dah~sebelum betul2 terlontar pinggan yang aku aim nak baling setiap kali aku geram, sebelum benda tu jadi betul-betul~baik kau simpan diri ko leklok~lagi  manis kalau bla terus lah dari kehidupan keluarga aku~

Aku nak tengok pasni jadi apa~japgi aku nak balik penang~aku suh ibu ayah settle hal budak tu cepat~kalau ada pihak yang nak sibuk2 bising nak halang aku suguh mulut depan dengan rang~tengoklah~ mengada-ngada sangat~ yang tanggung tu kami~nak banyak cakap~nah ambiklah dia buat sendiri~ macam hape ntah~

arghhh~

Sebal weh.~cane nih~ nak baca Quran pun bertabur~ jahatnye aku~ tolonglah Allah ambik dia blah~aku tanak jadik hambe jahat~Pingu Cool

No comments: