Monday, May 14, 2012

Ke-gila-an

Di pagi yang hening. Aku bangun sejak jam 12 tadi sebab dah tidur sejak lepas maghrib so sekarang nak update blog as if esok lepas subuh ada orang akan cepat2 baca update aku? Huh. Konon. haha....ok ini kegilaan.

Aku dibangkitkan dengan panggilan telefon.

Telefon lagi? Haah, memandangkan aku tak reti2 nak telefon orang jadi celcom paksa orang kol aku. Haha.

Ok cut the chase.

Pagi2 dibangunkan sebab dikejutkan dengan perihal anak. Masalah komunikasi dan rasukan iblis yang menyebabkan salah faham ni. Jadi sebagai mak yang sentap, aku kena cater problem ni perlahan yang in which dengan harapan moga-moga Allah rezekikan kesabaran, dan bimbingan.

Huh..selepas dating tadi aku sekarang nak start lah kerja yang ala-ala terbengkalai ni. Aku ni bukan apa, tak tahu lah jenis manusia bagaimana. Dari kecik sampai besar, tak serik2 buat kerja last minit. Sumpah tak serik2.

Dapat pulak sekarang ni bertambah terlatih pulak nak buat those things in its last minutes.

Yelah, kalau tiba-tiba kena panggil buat program, or liqo or permasalahan, so kena cater dengan cool dan saksamanya.

In which those skills I brought into my other life. Haha.

Ok, assignment due tomorrow? Then do tomorrow.

Enuf said.

Ke-gila-an.

Oklah to be sincere, I am too stressed these days. Sangat, sampai rasa nak tipu diri sendiri, saying "Nab, u r find. Relax" but in vain.

Ok takpe,takpe, get cool relax.

And baru-baru ni kegilaan ku menjadi-jadi ramai juga yang menjadi mangsa. Tapi aku tak salah..sangat.

Tiba-tiba je teringat pasal sharpener yang bentuk bulat and ada cermin kat depan dia tu.

Yang ini.
Ha, yang ni lah. Haha.. Baru-baru ni lah tak salah hari rabu. Time naik bus dan bus tu mendaki bukit RST ni aku teringat pasal pengasah pensel yang ini.

Dulu beli gila banyak. Tahu tak yang sharpeners ini tanpa cerminnya akan menjadi tidak berguna. As if mengasah pensel tu guna cermin. Haha. Even blade dia masih tajam, tapi tetap tidak berguna bila cermin tertanggal dari letaknya. Haha.

Selalu kalau aku beli dulu memang tak dapat warna biru atau merah. Selalu dapat yang hijau je. Asek2 yang hijau. Aku rindu gila dengan benda ni, sampai aku minta waed carikan kat sekolah dia. Tapi haritu time aku search pasal sharpener ni jumpa lah blog-blog yang bagi info, insyaAllah kalau aku pergi maidin aku nak gi kat bahagian stationary dia cari sharpener ni.

Btw, tahu tak apa yang best gila pasal sharpener ni? Satu dia murah, dulu sebiji rm0.20. 20 sen wei..aku beli banyak2 pun tak miskin what. Walhal mungkin kalau dikumpul dan dijual boleh dapat ni:



Kalau yang ni aku tak mampu. Dulu time sekolah bila kawan-kawan bawa, depa akan letak kat hujung meja depa. If nak asah pensel kena pergi 'mengemis' kat depa dan bersedialah untuk terima pelbagai tohmahan dan cercaan. Orang miskin. Teringat pulak. Time sekolah rendah selalu jadi bahan ejekan, bila masuk sekolah menengah sorry, aku jadi bongkak gila-gila, ego keras tembok besar china, depa yang jadi bahan sepak terajang. Alhamdulillah Allah rezekikan tarbiah. Ceh. Anyway jenis sharpener korang tak menentukan result UPSR korang. Muahaha.

Tu satu. Murah. Kedua, intriguing. Nak tahu apa lagi yang boleh dilakukan oleh sharpener ni? Muahaha.. Dulu-dulu ada satu kes bilamana seorang pelajar angkat tangan nak mengasah pensel, dia akan bangun dari kerusi dan ke belakang kelas sebab usually kat situlah letak bakul sampah.

Kalau aku, time mengasah pensel tu macam pergi buat bangunan 11 tingkat, berabad. Lama gila kalau mengasah. Kalau kata nak asah sabit ke, normallah juga, ni pensil. Hehe. Sebab sambil mengasah sambil berangan tengok cermin. Gelak sorang-sorang memang gila time tu. Tu yang bestnye.

Ha, sharpener yang sama trade name tapi love shape punya takde mirror so tak intriguing. Bohsan. Mean for lovers yang euww tak kreatif. Ada ke tinggalkan love shape sharpener bawah meja gadis sebagai tanda Secret Admire?

Tahu tak simboliknya apa? Love yang disagat. Haha.


So enuf said about sharpener. lagi satu kegilaan aku baru je tadi, waktu qiam tetiba terpandang pokok bunga kat tepi meja. Lepas tu terfikir subhanallah, hebatnya ciptaan Allah. And tetiba je deviate pulak terfikir nak pelihara kura-kura ke..tetiba teringat pulak mainan dulukala.(Begitu senang fikiran aku mencapah) Nak tahu apa?

Jengjengjeng....


TAMAGOTCHI!!!!!

Wa.........rindu gila...Hm...to be sincere, aku tak pernah memiliki sebijik pun benda ni tak pernah. Tak pernah. Dulu selalu tengok kawan-kawan main, bawak gi sekolah, sorok takmahu cikgu rampas. Benda ni bukan murah. Nak,nak kalau yang original. Depa growing pets in it, bagi makan, tidurkan, basuh penyahtinjaan, bawa jalan2..sambil mata depa lekat kat depan kelas tengok cikgu dan tangan di bawah meja.

So aku? Tengok je.. Aku tak tahu sangat apa ada kat dalam tu. Sebab tak pernah merasa memegang sebuah. (^_^) sweet pain.

Sekarang aku sangat2 berharap dapat cari balik benda ni. Takdelah kata kaya, tapi insyaAllah boleh dimampukan. Haha.

Nak kata yang gilanya. Aku tak ingat apa-ke-nemenye benda ni. So macam-macam key word aku insert kat google tadi nak cari image. Pocket game, mini game, jumpa yang bakugan punya, then kecikkan time masa, 2003 ke 2007, tak jumpa gak pastu pakai key carian mainan video, keluar sebijik je gambar tamagotchi barulah aku ingat namanya tamagotchi. Jadi selepas tu cariannya jadi mudah. Punyalah bersungguh.

Lepas tu aku pun survey lah keberadaannya di Malaysia masa ni sebab banyak related post latar masanya 2005, 2007. Last jumpa yang paling latest 2011, May. So aku tak rasa jauh sangat, baru setahun? setahun?

So, cari punya cari, aku jumpa people yang jual benda ni dengan harga yang relative murah Rm10, bukan ori, postage RM5. Harga biasanya memang bawah RM100. Setakat aku search tadi ada yang RM69.90 hingga RM80.00. Gila.

Dan lebih gila bila aku decide nak cari yang tamagotchi RM10 tu a.k.a RM15. Dan aku sms! SMS people yang dealer tu! Kalau dia monitor number aku macam mana??????????????

Nab! Why u no said?

Bila dah jadi baru nak menyesal. Dia tak reply lagi, yela agak2lah baru pukul berapa.

Hurm..tetiba niat nak tamagotchi jadik pudar, mengingatkan kesalahan.

Hm..sungguh, it has been ages since the last time I left childhood, but is seems like yesterday I get scold because I scratch my knee during cycling lesson.

Sekian.




Pingu Cool

No comments: