Friday, March 23, 2012

Jiwa persis rempeyek~

Kugenggam angin semalam,
Kusimpan jadi kenangan,
Kupeluk bayang hitammu,
Menjadi kabus mimpiku..

Wallahua'lam benar ke tak lirik ni terasa nak melagukannya~murmur.

Hurm, hari ni kacau. Rasa unevenness yang sangat.
Hampir semua orang kena sembur bila kelihatannya semua rasa diri betul. Termasuklah aku.

Bila kata semua, maksudnya semua. Tak kiralah siapa. Supervisor, lab partner, akhowat, anak, mad'u hatta pokok? Ha, pokok terkecuali, sejuk teman melihatnya~

Serius aku faham apa yang kak syazan rasakan bila dia nak sangat tahun ni cepat berakhit dan kami dapat berehat dengan cool. Dan time tu aku geleng kepala dan kata, sekejap je kak, nanti akak mesti rindu.

Tak, sekarang tak, kalau yang sekejap ni mampu membuatkan aku hilang waras, maka ia harus habis cepat. Kalau yang sekejap tu mampu membuatku hilang izzah dalam pergaulan, maka ia harus habis cepat. Harus.

Aku demam, tak sihat, tak cukup rehat, overworked. Bila MC pun sibuk terhegeh-hegeh tanya aku datang ke tak? Nak kena hampuk dengan reaction flask ke hape? Ni teman tak gemor ni~

Bila aku bersin tak henti mulalah buat muka concern, bila aku tak datang tu takkan tak faham2.

Yo, bro, takkanlah nak aku tulis kat langit malam pakai neon light baru kau dapat hint? Even it is only a hint? Daa...buat rosak mood aku je hari ni lah~

Pastu kena hadap supervisor cum my wood engineering lecturer pulak. Haduh, memang lah aku rasa bukan sekadar MC tapi rasa nak extend semester ni. Hoh~

Pastu wrong timing pulak akhowat buat perangai. Perangai biasa dia yang selama ni aku biasa je sabar, tapi hari ni salah masa, so sedas renungan tajam dan numbness terlepas.

Pastu Mutarobbiah pulak nak berdebat pasal keputusan yang bijak yang dia rasa betul. So dapatlah teman debat yang saksama seperti beta.

Pastu dapat pulak tahu bukan setakat kena handle iftar je tapi rupanya pengisian pun patik juga yang handle. Baguslah tu, jam dah 6.40ptg.

Banyak sangat benda yang memanaskan hati~dimulai dengan yang itu.

Benda yang aku biasa tahan dan bersifat cool dalam menerima dah jadi ntahhapehape~

At last, aku decide untuk follow the flow as well as possible.

Yang penting aku happened to accept those obstacles.

Lantaklah.

Ye, aku kasar, maka?

Because, those who mind, doesn't matter and those who matter don't mind.

Pingu Cool

No comments: