Friday, March 2, 2012

Sekeping Handyplast Yang Murah.

Cedera.

Tapi sedikit sahaja.

Baru perasan, yang sejak menjalani the so called 'tarbiah' ini.

Aku berubah. Kalau dulu, segalanya fragile, dari dalam sampai ke-luar.

Hati fragile. Haha.

Lutut pun ala-ala fragile. Haha.

Cuts and hurt dah jadik perkara biasa. Haha.

And more, the lapisan iman too are too fragile. Haha.

Tapi lepas matang sikit dalam tarbiah.

Dah masuk usia anak-anak kecil pandai mengklasifikasikan barang-barang mainan.

Keampuhan sedikit demi sedikit melatari peribadi.

Jadi ampuh dari sudut hati. Dikuatkan dengan tarbiah dan dakwah.
Dah tak fragile dah.

Jadi ampuh dari sudut jasmani. Dikuatkan dengan kerja-kerja dakwah.
Dah tak fragile dah.

Jadi ampuh dari sudut emosi. Dikuatkan dengan kesabaran.
Dah tak fragile dah.

Jadi ampuh walau hanya lebih baik sedikit dari dulu sudah dikira menguntungkan.

Cukuplah.

Tapi mungkin, keampuhan yang sedikit itu, boleh menjadikan kulupa pada diri yang sebenar.

Nabilah, yang lemah. Haha.

Semalam, entah dirasuk mambang yang mana? [mungkin mambang jiwa yang terpenjara, cewah] aku ke sana~~

Ke mana? Haha biarlah rahsia.

Tempat yang benar, cuma tidak pada masa, suasana dan orangnya.

Bagi sesiapa yang melihat, diamlah.

Bagi siapa yang hanya sekadar mendoakan dan memberi ruang. Terima kasih.

Aku menekur keampuhan diri.

Merasa rindu akan kerapuhan yang dulu. Sedikit hanya sedikit.

Dan alhamdulillah rindu itu membawa aku menemui kamu.

Cedera.

Hari ini aku peroleh nyawa yang baru.

Tiada yang beza pada jasad dan perwatakan, hanya nyawa yang baru.

Dear you,
I am me. Allah loves me. Do you feel it too?

Tuntas, kecederaan itu sekadar hadir menziarahi, hanya ziarah.

Supaya aku mengesani betapa untungnya hidupku dilanggar tarbiah.

Sakit yang membuatkan sakit lain menjadi simple.

Sedih yang membuatkan sedih lain menjadi simple.

Marah yang membuatkan marah lain menjadi simple.

Terasa yang membuatkan rasa lain menjadi simple.

Dulu, aku lalui, supaya Kini, aku menjadi aku.

Dear you,
I am me. Allah loves me. Do you feel it too?

Cukuplah Allah bagiku.

Syukran oh Allah.

Pingu Cool

No comments: