Friday, April 20, 2012

Smiley Buta

B-)

Kalau smiley yang di atas tu boleh menjadi smiley, ia akan jadi smiley yang tersengih sambil memakai cermin mata.

In which the one and only smiley I like to use when texting people especially family, and frens.

Wonder why?

Hm...sebab orang kata mata tu jendela hati. So kalau nak tahu apa yang tersirat kat hati lihatlah matanya. In which this is only applicable berlandaskan syarak semata-mata ye. Ajnabi haram.

Jadi bila kata macam tu, if nak sembunyikan rasa hati maka tutuplah mata kan?

That's why I used to use this kind of smiley.

Well indeed, kata seseorang habit is like a cable, when you practice it again and again u have made a tread into it one by one, when the times come, you cannot break it anymore.

Betullah tu bila lama sangat menyembunyikan mata, keupayaan untuk menilai hati orang pun dah menipis hatta sekarang aku sudah sering melarikan pandangan.

Bukan lagi nabilah mata helang yang dulu.

Kenapa?

If there a give, there must be a take.
No give, no take.

Dan aku pun tak terdesak sangat nak mengambil sesuatu yang tak sanggup aku bagi.

In which memandangkan aku tak nak orang tahu pasal aku, so aku tak nak ambil tahu pasal diorang. Fair?

Nope.

Kecintaan kepada Rasul itu membuatkan aku berfikir, 'Barangsiapa yang tidak mengambil tahu urusan ummatku maka dia bukanlah dari kalangan umatku.'

This is fair.

Aku umat Nabi Muhammad. Fair ke square ke aku tetap kena ambil berat.

Jadi jangan marahkan aku jika membabibuta mengambil tahu mengenaimu, memutuskan sesuatu buatmu dan merancang sesuatu dengan hasrat ia baik untukmu.

Kerana sebenarnya aku merancang dan bertindak dalam buta.

Tidakkah kau lihat aku berkaca mata? (@_@)



Pingu Cool

1 comment:

PromoterYang Cool. said...

Lihat! Aku mendengar bunyi desiran hujan!
Bukankah benar sangkaanku tadi~telah dapat aku kesani bayu lembap yang bertiup biasan awan berat yang mengandungi air~
Subhanallah! Aku mendengar bunyi hujan!

-Symbolic-