Tuesday, April 24, 2012

You are mu cupcakes!

Semalam lepas habis solat maghrib selepas iftar terus cabut, bagi alasan kat masulah, "Ana ada kerja."

Hahaha, bila balik tahu kerja apa?

Buat benda untuk bagi kat budak-budak ni.

Alhamdulillah terima kasih Allah kerana merezekikan masa untuk aku menjadi aku kembali sekalipun sementara semalam.

Rasa totally relieved and back!

Hm..
You are my cupcakes~

Tema 'benda' yang aku bagi pada depa semalam.

Bila ditanya, kenapa cupcakes kak nab???

Ana pun dengan selambanya berkata~sweet kowt~~dengan mata dan kening yang terangkat-angkat sebab mengantuk.

'Tapi bila makan habis lah macam tu je...' Ujar salah seorang lagi.

Then dengan selambanya lagi..
'Cik adik oii, benda yang kita makan tu kan jadi darah daging what??' Angkat kening lagi..

'Ooooooohhh....' See...Tak payah terangkan jela-jela, depa faham maksud aku.

Gembira sebab boleh buat something daripada bahan yang dibeli menggunakan baucer buku hari tu.

Kad yang aku buat tu ada segala macam jenis warna, 'cupcakes', dengan serbuk prada lagi.

Yang paling interest, serbuk prada tu.

Memang masterpiece material I've ever had lah. If tak kerana Allah menakdirkan aku menggunakan baucer buku tu beli benda tu, memang tak pernah merasa beli serbuk prada sedemikian.

Nak cerita sesuatu yang lebih berat.

Kad tu supposed ada enam set, tapi yang dah released lima je.

Satu lagi masih dalam simpanan, tak bernama tidak berucapan.

Penamanya ada, cuma belum sampai hati menandainya di sana.

Pagi semalam aku menyudahkan segala laporan yang perlu, dan banyak perkara yang perlu aku selesaikan berkaitan dia.

Sangat banyak.

Yang pasti ia membuat hati pedih.

Samada secara terang-terangan atau sembunyi.

Hm..pergilah sakit, aku penat nih.Jangan kacau.

Hm....bila menaip laporan tu rasa sebal masih berbaki.

Rasa marah dan geram, sampai entah.

Tapi bila buat benda untuk budak-budak tu, rasa lain, nasib baik sensorang dalam bilik. Haru.

Tetiba terfikir apa yang terjadi sebenarnya?

Apa?

Hm..semuanya berjalan sangat baik!

Tapi kenapa?

Taknak terima hakikat tu. Itu pilihan aku. Biarlah.

Hm...teringat time sambut birthday aku hari tu, the time in which mereka semua mendeklamasikan puisi.

Berderai air mata terasa syahdu mendengarnya.
Bersabit senyum senda merasa senang dengannya.

Lalu aku pun hadiahkan mereka sebuah nyanyian biasa.

Andainya ada di antara kita nanti..
Berubah hala serta memungkiri janji,
jangan ada benci..

Suka dan duka dilalui,
jadikan kenangan di sudut hati..

Andainya cita-cita tidak kesampaian..
Ikatan murni terputus di pertengahan..
Jangan dikesalkan.

Jangan lantaran kegagalan kita berdendam saling bermusuhan..

Ungkit mengungkiti..
Sakit menyakiti..
memusnahkan diri..

Ada tak terasa yang macam benda ni jadi dalam urusan kita?
Rasa rendah dan direndahkan sebenarnya oleh diri sendiri?

Hm...

Time tu nyanyi entah kenapa, mungkin rasa sangat bahagia dan berharap moga kebahagian tu takkan sirna?

Atau jika sirna sekalipun biar semua ingat akan pesanan yang itu..

Cuma tak sangak, sirnanya sebegitu segera.

Tak pernah terfikir yang rangkap yang last tu akan terjadi dalam the so called thing named ukhuwah.

Tak pernah terfikir. Tapi jadi.

Tapi in fact, tiba-tiba rasa macam hilang segala nista dalam dada.

Memusuhi 'diriku' sendiri.
Darah daging dalam tarbiah.

Hilang.

Sebak menghadirkan cinta.

Sungguh Allahlah yang memegang hati-hati.

Ukhti, may Allah bless.

Pingu Cool

No comments: